Wednesday 17 July 2013

Vita-Lea Iron Formula, Multivitamin Tertua

Alhamdulillah. Dah masuk hari kesembilan berpuasa. Baru berpeluang nak menjengah blog. Macamana puasa pemabaca semua? Hopefully Ramadhan kali ini lebih baik dari tahun-tahun yang lepas. Sebabnya belum tentu kita akan jumpa Ramadhan lagi untuk tahun yang akan datang, kan?

Kali ni saya nak bercerita tentang supplement yang saya ambik setiap hari iaitu Vita-Lea. Haa.. Kalau nak tahu, Vita-lea ni adalah multivitamin yang paling awal pernah dicipta. Ia mengandungi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.Ni dia senarai nutrisi yang terkandung dalam Vita-Lea.





Bila ambik Vita-lea ni, badan rasa bertenaga kerana ada Vitamin B yang complete dengan biotin dan folic acid yang mahal tu. Sesetengah multivitamin tidak mengandungi nutrisi ini atau hanya sedikit kandungannya kerana nak jimat. Selain itu, ia juga mempunyai zat besi yang penting untuk pembentukan hemoglobin.

Lagi satu keistimewaan Vita-lea ini ialah ia merupakan tablet vitamin yang paling pantas larut di dalam air dan tubuh manusia. Ini kerana ia ia telah disalut dengan menggunakan teknologi salutan mikro yang membantu pembebasan segera di dalam perut.

Dan lagi....lebih 340 ujian kawalan mutu telah dibuat bagi memastikan ketulenan dan potensi produk.

Vita-Lea juga merupakan pilihan Tun Dr. Mahathir sebagai multivitaminnya setiap hari. 




Itu dia multivitamin pilihan saya. Kesannya...alhamdulillah. Setelah pengambilan secara konsisten selama setengah tahun, badan lebih cergas dan bertenaga. Thanks to Shaklee. Kalau ada yang tertanya-tanya mahal ke Vita-Lea ni? Jawapan saya, anda sendiri tentukan. Dengan harga tidak sampai RM100 untuk kegunaan sehingga 4 bulan, saya rasa ia sangat berbaloi-baloi. Jika anda berminat untuk mencuba Vita-Lea, boleh contact saya. Kalau tak minat pun tak apa, saya tak leh paksa. Nak berusaha untuk lebih sihat tu keputusan individu, betul tak. Lainle kalau untuk anak-anak kecil. Diorang tak nak makan pun kadang-kadang kita paksa makan, betul tak? Hihihi....

Salam ceria.
Rina
Shaklee ID: 881678

e-mail: wannorhasrina@gmail.com
FB : Wan Norhasrina
FB Page: Health is Energy
Sms|Whatsapp: 016-5556425

No comments:

Post a Comment