Wednesday 30 October 2013

Atasi masalah ketidakselesaan sendi dengan Set Kesihatan Sendi Shaklee

Sakit sendi berpunca daripada pelbagai jenis kecederaan atau keadaan seperti rheumatoid arthritis atau osteoarthritis. Walau apa sekalipun puncanya, bila dah kena tu memang rasa tak selesa kan? Nak naik turun tangga memanglah seksa. Apatah lagi bila sambil mendukung anak. Saya dah pernah rasa dah. Tapi sekarang tak de dah sakit-sakit lutut ni selepas saya amalkan set Shaklee ni. 

Shaklee menawarkan Joint Health Set bagi mengekalkan kesihatan optimum sendi kita.



Jom kita tengok apakah manfaat setiap produk dalam set ini?

1. Advanced Joint Health Tablet

  • Mengandungi ekstrak Boswellia yang menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Bahan aktif uatama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.
  • Mengandungi ekstrak jagung yang merupakan sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk mengingkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lender bagi melincirkan sendi.
  • Kandungan zink, tembaga, mangan dan vitamin C membekalkan sokongan nutrient untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.


2. Ostematrix

  • Menguatkan tulang. Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku dan gigi.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas. Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-lebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.
  • Mengandungi Vitamin D yang membantu penyerapan kalsium dengan lebih berkesan.
  • Mengandungi magnesium yang menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu system saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, menghalang endapan kalsium.
  • Mengandungi zinc, boron, manganes dan kuprum. Ia memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang arthritis.


3. Omega Guard

  • Memelihara fungsi-fungsi sendi. Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Justeru, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Membantu mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan mencegah gout dengan effektif.
  • Selain itu, omega guard juga membantu merendahkan kolesterol, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

So, selain daripada masalah sendi, kita juga boleh dapat banyak manfaat lain daripada set ni seperti hilangkan lenguh-lenguh badan dan kurangkan kolesterol. Tak ke best tu?

Saya dah amalkan set ni beberapa bulan lepas. Alhamdulillah dah sangat berkurang masalah sakit lutut saya. Sekarang, saya dah stop AJHT but still continue with Oste dan Omega untuk sumber kalsium (sebab saya tak suka minum susu) dan juga untuk kawal kolesterol.

Berminat nak tahu tentang produk Shaklee? Jangan malu-malu untuk menghubungi saya. Tubuh anda, anda sendiri mesti membuat keputusan tentangnya.

Salam ceria
Rina Zali

Shaklee Independant Distributor 
ID: 881678 
E-mail: wannorhasrina@gmail.com 
sms|Whatsapp: 0165556425 
FB Page: Health is Energy

No comments:

Post a Comment