Tuesday 29 October 2013

Assalamualaikum semua.

Hari ni hari santai.
Sekadar ingin berkongsi luahan rasa sejak saya mula berjinak-jinak dengan online bisnes.
Semasa saya mula-mula menceburkan diri dengan bisnes Shaklee, kelihatannya ia mudah untuk dilakukan. Just sharing je apa yang kita tahu tentang kebaikan produk ini. Nampak cam mudah, kan? 

The truth is...it is more than that. Yes, sharing is easy but the discipline is not that easy. Proses mendidik hati belajar mensyukuri setiap rezeki yang kita dapat dan bukannya membilang apa yang kita tak dapat. Juga proses mendidik hati meletakkan sepenuhnya pergantungan rezeki kita kepada Allah s.w.t yang Maha Pemberi (Wahhab). Proses mendidik hati agar meletakkan Allah di tempat teratas, tempat No.1 di atas segala-galanya. Mungkin selama ini kita pandai bercakap bahawa kita cintakan Allah. Buktinya? Mampukah kita melazimi amalan tahajjud setiap hari? Ataupun setiap minggu?

Bisnes ini secara tidak langsung membuatkan saya sering mengkoreksi kembali setiap tindak-tanduk dan langkah saya dahulu. Saya bersyukur berada dalam grup Jutawan bimbingan MamaFaiz. 

Dengan bisnes ini, saya belajar untuk lebih mendisiplinkan diri saya sendiri. Walaupun masih tidak sempurna, namun saya tidak akan berhenti berusaha ke arah lebih baik. Alhamdulillah, dengan bisnes ini juga, saya berpeluang untuk mencapai kehidupan yang lebih sihat, menjana pendapatan untuk membantu keluarga dan membantu membina jati diri ke arah insan yang lebih baik.

Pembaca semua, muhasabahlah diri kita setiap hari. 

Salam Ceria
Rina Zali
Shaklee Independant Distributor
ID: 881678 
E-mail: wannorhasrina@gmail.com 
sms|Whatsapp: 0165556425 
FB Page: Health is Energy

No comments:

Post a Comment