Monday 3 June 2013

Entah kenapa, malam ni saya rasa bersemangat untuk menghidupkan blog saya ni. Blog yang baru hendak bernafas. Sejujurnya, saya suka menulis. I love to write. Seingat saya, sejak dari kecil, saya suka menulis cerita-cerita pendek. I remember when I was in Standard 5, I wrote a short story about a ghost. Bila dah tulis separuh, hilang idea lak nak sambung citer tu. Alih-alih, dua-tiga hari lepas tu, saya nampak cerita hantu tu dah bersambung. Aik? Sapa yang sambung ni? Pelik gak. Rupa-rupanya kakak saya yang tolong habiskan. Thanks my dear sis...

Then, bila dah remaja, saya start tulis kisah cinta. Masa tu saya baru Form 2. Ada roomate saya komen, katanya cerita saya tu macam ditulis oleh orang yang berumur 20an. Hehehe...kembang semangkuk...

I start to write again when I was in Form 4 and continue to write short stories until my 2nd year of working. That was 2002. Itulah cerpen terakhir yang saya tulis. Kesibukan kerja dan menguruskan keluarga membuatkan saya terpaksa melupakan...atau lebih tepatnya...tiada masa lagi untuk menulis... sob...sob...sob....

So, now. Saya berazam untuk menjadikan blog saya ni sebagai medan untuk saya asah kembali minat menulis saya. Oh...for your information, saya dah tak kerja lagi. Maksud saya...berhenti kerja makan gaji. Sebab tu ada masa nak menulis ni...I want to do what I love. Tapi...lama tak menulis ni, berkarat jugak nak mula balik.

Ok. Its getting late...need some sleep. Will keep you posted on my stories. Babai..

Do what you love and success will follow. Chaiyokk....

Salam sayang,

Rina.

No comments:

Post a Comment